ورزش كبدي در كردستان ناشناخته است
نوشته شده توسط : سوران زندی
 
سرپرست هيئت كبدي كردستان:
ورزش كبدي در كردستان ناشناخته است

خبرگزاري کرد نیوز: سرپرست هيئت كبدي كردستان با اشاره به وضعيت ورزش كبدي در اين استان گفت: متاسفانه اين رشته ورزشي در كردستان به صورت ناشناخته مانده است.


 

علي فتح‌الله‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کرد نیوز در سنندج، ترويج و توسعه ورزش كبدي را از اولويت‌هاي اين هيئت عنوان كرد و اظهار داشت: تحقق اين مهم نيازمند اختصاص سالن ورزشي مناسب و اسپانسر مالي است.
وي انگيزه و علاقه وافر جوانان كردستاني در گرايش به رشته كبدي را زمينه‌اي براي پيشرفت اين ورزش در استان خواند و گفت: شركت ورزشكاران در مسابقات نيز بر علاقه ‌آنان مي‌افزايد.
به گفته سرپرست هيئت كبدي كردستان، اين رشته ورزشي براي ورزشكاران و جوانان علاقه‌مند ناآشناست و به منظور آشنا كردن جوانان و نوجوانان با اين رشته ورزشي، اداره‌كل تربيت بدني در ميان مدارس كلاس‌هاي آموزشي برگزار مي‌كند.
فتح‌الله زاده خاطرنشان كرد: اكنون اين كلاس‌هاي آموزشي در شهرستان سقز اجرايي شده و تاثيرات مثبت قابل توجهي داشته است.
وي ناشناخته بودن رشته ورزشي كبدي در ميان مردم و ورزشكاران را يكي از دلايل عدم پيشرفت و استقبال از اين رشته ورزشي در جامعه عنوان كرد.
سرپرست هيئت كبدي كردستان با اشاره به فعاليت 4 سال هيئت كبدي استان گفت: از آغاز فعاليت اين هيئت تاكنون هيچ‌گونه مقامي توسط ورزشكاران استان كسب نشده است.
وي با اشاره به اينكه مسابقه ورزش كبدي مركب از كشتي و راكي است كه در دو وقت مقرر در بين دو تيم صورت مي‌گيرد، ادامه داد: در اين ورزش هر تيم متشكل از 7 نفر ورزشكار اصلي و 5 نفر دخيره است.
سرپرست هيئت كبدي كردستان اضافه كرد: اين ورزش در بين جوانان زير 70 كيلوگرم و بزرگسالان بالاي 80 كيلوگرم برگزار مي‌شود.
فتح‌الله زاده خاطرنشان كرد: سال گذشته يك نفر ورزشكار در رشته كبدي از استان كردستان در قالب تيم ملي به مسابقات گوانگ‌ژوي چين اعزام شد.
رئيس هيئت كبدي استان كردستان با اشاره به جايگاه 17 كبدي كردستان در كشور از بكارگيري مربيان جديد از استان‌هاي كرمانشاه يا همدان در سال جاري براي پيشرفت و ارتقاي سطح ورزشكاران اين رشته در استان خبر داد.
 




:: بازدید از این مطلب : 92
|
امتیاز مطلب : 26
|
تعداد امتیازدهندگان : 8
|
مجموع امتیاز : 8
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 خرداد 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: